Bittersnippan.se

Monthly Archives: mars 2013

You are browsing the site archives by month.

Långafton..?

Det skall tydligen vara påskafton idag sägs det.
Långafton känns mer passande till namnet.
Herrrrrrreguuuud vad seg denna dagen varit! Höll på att avlida av tristess.
När jag väl kom hem efter en jobbdag och handling var det bara att ställa sig vid spisen…
Gud vad jag älskar mitt liv!
Alltså…Till och med katterna kommer och börjar fjäska så fort jag sätter min fot innanför dörren, och ställer sig vid sina matskålar.
Detta gör de varje dag trots att övriga familjemedlemmar varit hemma flera timmar innan min hemkomst…

Har faktiskt kollat ett  flertal gånger i spegeln om det står “Utfodringsmaskin”, “Matmor”, “Denendasomkanlagamatifamiljen”, “Kökspersonal” eller liknande någonstans på mig. Har fortfarande inte hittat något sådant.

Barnen dyker ner och är vrålhungriga och jag säger att jag ska börja med maten (hade liksom precis tagit mig innanför dörren).
“Bra”, säger de och pinnar upp igen på sina rum.
När maten väl är klar, ja då är de givetvis mitt i LoL-matcher och annat.
Ibland undrar jag varför jag fortsätter att ens försöka… Ja jag har till och med glömt av vad det är jag försöker att göra..
Ska fortsättningsvis ställa en öppnad säck med kattmat och ett paket cornflakes på bordet, så kan familjen utfodra sig själva bäst fan de vill och vid tider som passar dem.

Nej jag är inte bitter!

Har roat mig med att läsa igenom lite mail idag. Brukar vanligtvis slänga de flesta utan att läsa dem, men ett mail från Groupon fick min omedelbara uppmärksamhet.
Det var ett erbjudande om underredstvätt.
Såg mig själv traska in till macken som tillhandahöll detta erbjudande och boka in mig på en sådan.
Det är dock viktigt att ta reda på om de är legitimerade och har kunskapen inom detta område innan man fullgör sin beställning. Har blivit blåst så många gånger förr hos företag som påstå sig vara kompetenta inom sitt område.
Viktiga frågor att ställa är exempel:

“Har ni rätt utrustning för att klara av uppgiften med fullgott resultat?”
“Har ni utbildning för att hantera denna typ av tvätt?”
“Använder ni hårda eller mjuka borstar?”
“Hur lång tid beräknas det ta?”
“Om man är missnöjd med resultatet, får man tillbaka pengarna eller får man en extra behandling?”

Om personalen ger mig tillfredsställande svar på mina frågor väljer jag att gå vidare i min beställning, sätter mig i bilen och kör den till avsedd plats och inväntar min tur.
När lampan lyser och det är min tur i tvätthallen stänger jag av motorn, går ur bilen och  traskar in i hallen. När jag väl är där inne ställer jag mig med benen brett isär och sträcker lite extra på ryggen för att hitta den lite stadigare positionen, tar ett djupt andetag, lyfter på kjolen och inväntar underredstvagningen. Nu blire åka av!
Rock’n roll..!!

Inte…?

Har sagt det förut,men säger det igen:

Man måste vara övertydlig i sina annonser för att undvika eventuella missförstånd!
Tänk er själva;
Hela syjuntan bokar in sig på en “behandling” och traskar halvnakna in i tvätthallen och lyfter på kjolarna..?
Det finns ju faktiskt fler än jag som är lite kockoloko med helt snedvriden fantasi. Eller? Jo det måste det väl finnas…?
Snälla..rara..pretty..pretty..please.?
Detta scenario hade ju i vilket fall som helst kunnat bli vansinnigt pinsamt för de ansvariga i biltvätten.
….och ett hett samtalsämne under fikarasten……….